Nabízíte nějakou zajímavou službu, web nebo aplikaci pro uživatele se zdravotním postižením či neziskovky a chcete ji představit potencionálním zájemcům z řad odborné i laické veřejnosti?
BMI sdružení pořádá v sobotu 25. března 2017 v Kongresovém centru Praha už 17. ročník konference INSPO – Internet a informační systémy pro osoby se specifickými potřebami. Na konferenci se každoročně sejde více než 300 účastníků, mezi kterými najdeme lidi s nejrůznějším zdravotním postižením, pracovníky pomáhajících organizací, knihoven, poskytovatele sociálních služeb či studenty.
Cílem konference INSPO je seznámit účastníky s novými způsoby využití informačních a komunikačních technologií ke zlepšení kvality života lidí se zdravotním znevýhodněním, představit nové aplikace či projekty a v neposlední řadě nabídnout prostor k profesní či uživatelské výměně zkušeností a networkingu.
Zpřístupnění konference
S ohledem na cílovou skupinu účastníků je u konference INSPO dbáno na zpřístupnění jejího obsahu všem účastníkům bez rozdílu. Všechny prezentace jsou tlumočeny do českého znakového jazyka, nechybí ani simultánní přepis mluveného slova do textu, který mohou účastníci sledovat na plátně nebo zapůjčených tabletech, či možnost zobrazit si promítané slajdy na mobilním zařízení. Zajištění posledních dvou jmenovaných věcí je možné díky systému Polygraf, který byl vyvinut ve Středisku Teiresiás Masarykovy univerzity. Hlasovací lístky jsou k dispozici ve zvětšeném černotisku, bodovém písmu a hlasovat je také možné elektronicky. Sborník konference účastníci obdrží v digitální podobě a mohou si jej tak přečíst způsobem, který jim nejlépe vyhovuje.
Prezentace a přednášející
Dopolední program je společný pro všechny účastníky, odpolední prezentace se rozdělí do tří sekcí s tradičním zaměřením:
- Přístupnost nejen webu (kterou mám na starost)
- Využití informačních a komunikačních technologií při vzdělávání a zaměstnávání osob se zdravotním postižením
- Technologie pro osoby se sluchovým postižením
Protože v publiku budou sedět v drtivé většině koncoví uživatelé služby, prezentace by měla být prakticky zaměřená a jejím smyslem by mělo být ukázat, k čemu je vaše služba dobrá, v čem spočívají její výhody a jak může uživatelům usnadnit život.
Přednášející budou mít k dispozici PC s dataprojektorem a připojením k internetu a jejich prezentace by se měla vejít do 20 minut včetně diskuse. V prezentaci by se měli soustředit na předání nejdůležitějších informací s tím, že podrobněji mohou své téma rozvést v příspěvku do sborníku konference, který obdrží všichni účastníci. Další možností je prezentovat své řešení na stánku v prostoru pro vystavovatele.
Návrhy příspěvků do sekce Přístupnost nejen webu je možné nabídnout prostřednictvím formuláře, nebo zasláním návrhu přímo na moji adresu radek.pavlicek@gmail.com. Uzávěrka pro příjem návrhů příspěvků je 15. prosince 2016. Nabídky prezentací do ostatních sekcí posílejte prosím na adresu info@helpnet.cz.
Poté, co programový výbor konference vybere a sestaví z nabídek program, dostanou přednášející podrobnější instrukce. Termín pro odevzdání příspěvku do sborníku bude v průběhu února, aby bylo dost času na zredigování příspěvků a výrobu sborníku.
Těším se na vaše návrhy.
Formulář pro návrh příspěvku
Videozáznamy z loňského ročníku na YouTube
Fotografie z loňského ročníku na Flickru
- Accessibility: The Backbone of True Inclusion - 4. 12. 2024
- Zapojte se do průzkumu o přístupu k onkologické péči pro lidi se zdravotním postižením - 1. 12. 2024
- WebExpo 2025: Black Friday Deal ends Sunday! - 28. 11. 2024