Otázka č. 14: Co vše musí obsahovat Prohlášení o přístupnosti?
Povinné subjekty musí na základě § 8 zákona o přístupnosti zveřejnit tzv. Prohlášení o přístupnosti týkající se míry souladu jejich webových stránek a mobilních aplikací s požadavky na ně kladenými.
Vyplnění Prohlášení naštěstí není nic složitého, Digitální a informační agentura nabízí na svém webu na stránce Prohlášení o přístupnosti dostatek informací včetně vzorového Prohlášení o přístupnosti a poznámek, jak Prohlášení vyplnit.
Osobně považuji za nejdůležitější body prohlášení o přístupnosti zejména:
- funkční kontakt: ten se může návštěvníkům stránek hodit v případě, kdy na webu narazí na nějaký problém s přístupností a potřebují informace získat alternativní cestou. A tím funkční myslím nejen to, aby bylo možné například poslat e-mail, ale i to, aby na došlé zprávy někdo fundovaně reagoval.
- stať o nepřiměřené zátěži: pokud provozovatel webu uplatňuje výjimku pro nepřiměřenou zátěž, je potřeba právě v Prohlášení o přístupnosti popsat, které části webu či aplikace nejsou v souladu se zákonem o přístupnosti a jaké je náhradní řešení pro přístup k tomu obsahu, na který je výjimka uplatněna. Důvod, proč je toto třeba popsat, je nabíledni – pokud uživatel narazí na nějakou bariéru v přístupnosti, může si zde snadno ověřit, zda je problém známý a existuje náhradní řešení, které může v případě potřeby využít.
Adventní kalendář o přístupnosti připravuji ve spolupráci s webstudiem IBA LF MU a ÚZIS ČR, které se tématice přístupnosti dlouhodobě a koncepčně věnuje.
Latest posts by Radek Pavlíček (see all)