Nabízíte nějakou zajímavou službu, web nebo aplikaci pro uživatele se zdravotním postižením či neziskovky a chcete ji veřejně představit? Pokud ano, pak čtěte dále 😉
V březnu 2015 pořádá BMI sdružení už 15. ročník konference INSPO – Internet a informační systémy pro osoby se specifickými potřebami. Konference, na kterou se sjíždějí lidé s nejrůznějším zdravotním postižením, pracovníci pomáhajících organizací, knihoven, poskytovatelé sociálních služeb, studenti z celé republiky, se uskuteční v sobotu 28. března 2015 v Kongresovém centru Praha.
Cílem konference INSPO je seznámit účastníky s novými způsoby využití informačních a komunikačních technologií ke zlepšení kvality života lidí se zdravotním znevýhodněním, představit nové aplikace či projekty a v neposlední řadě nabídnout prostor k profesní či uživatelské výměně zkušeností či networkingu.
Dopolední program je společný pro všechny účastníky, odpolední prezentace se rozdělí do tří sekcí s tradičním zaměřením. První sekce se bude zabývat přístupností nejen webu a bude zaměřena převážně technologicky. Moderovat ji bude Radek Pavlíček. Druhá se zaměří na využití informačních a komunikačních technologií při vzdělávání a zaměstnávání osob se zdravotním postižením. Moderátorkou je Hana Potměšilová. Třetí sekce, kterou moderuje Renata Škopková, představí technologie pro osoby se sluchovým postižením.
Vystavovatelé
Využití výstavní plochy v předsálí k podrobnějšímu seznámení účastníků se svým produktem či projektem je zpoplatněno částkou 2000 Kč + DPH za 1 stůl. Pro vystavující organizace bude připravena soutěž o nejlepší expozici, o které rozhodnou hlasováním návštěvníci konference. Vítěz obdrží 5 000 Kč. Zájemci o prezentaci ve výstavní části se mohou přihlásit na adrese winter@brezen.cz.
Přednášející
Další novinkou 15. ročníku bude soutěž o nejlepší prezentaci, kdy na základě hlasování účastníků bude udělena vítězi v každé sekci cena 5 000 Kč. Tato cena má motivovat přednášející k co nejlepší přípravě prezentace. Přednášející budou mít k dispozici PC s dataprojektorem a připojením k internetu a jejich prezentace by se měla vejít do 15 minut včetně diskuse. V prezentaci by se měli soustředit na předání nejdůležitějších informací s tím, že podrobněji mohou vše rozvést v příspěvku do sborníku konference, který obdrží všichni účastníci.
Protože v publiku budou sedět v drtivé většině koncoví uživatelé služby, prezentace by měla být prakticky zaměřená a jejím smyslem by mělo být ukázat, k čemu je vaše služba dobrá, v čem spočívají její výhody a jak může uživatelům usnadnit život.
Vzhledem k tomu, že odpolední program bude probíhat od 14 do 16 hodin, může v každé sekci vystoupit až osm přednášejících. Po krátké přestávce, během které pořadatelé sesbírají hlasovací lístky a sečtou hlasy, pak dojde k předání cen nejlepším přednášejícím a vylosováni a odměněni věcnými cenami budou i hlasující účastníci.
Přednášející neplatí konferenční poplatek.
Nabídky prezentací do sekce Přístupnost nejen webu je možné zasílat přímo na moji adresu radek.pavlicek@gmail.com ve formě stručné osnovy, jak máte v plánu svoji prezentaci pojmout, a to do 15. prosince 2014. Poté, co programový výbor konference vybere a sestaví z nabídek program, dostanou přednášející podrobnější instrukce. Termín pro odevzdání příspěvku do sborníku je 25. února 2015, aby bylo dost času na zredigování příspěvků a výrobu sborníku.
Těším se na vaše návrhy.
Související odkazy
- INSPO 2015: výzva pro přednášející i vystavovatele
- INSPO 2014: videozáznamy prezentací
- Konference INSPO zraje jako dobré víno